بازاریابی اینترنتی

ده روش برای بدست آوردن ایده های جدید
نویسنده : روح الله هاشمى طاهرى - ساعت ٢:۳٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۳/٢٦
 
  1. راه حلی برای یک مشکل رایج یا خاص مردم پیدا کنید. هزاران هزار مشکل و مسئله در دنیا وجود دارد که مردم به دنبال جواب یا راه حلی برای آنها هستند. محصول یا سرویسی ارائه کنید که یکی از آن مشکلات را حل کند.
  2. مُد و گرایش روز را پیدا کنید. میتوانید با تماشای تلویزیون ، خواندن روزنامه ، گوش دادن به رادیو ، گشت و گذار در وب و ... به مد و موضوع داغ روز و دوران خود پی ببرید. پس از آن کافی است که محصولی مرتبط با آن ارائه کنید.
  3. تلاش کنید که سرویس یا محصولی که در بازار موجود است را بهینه کرده و ارتقاء دهید. شما همه جا میتوانید انواع محصولات و خدمات را ببینید، یکی از آنها را انتخاب کرده و تغییرات و بهینه سازیهایی در آن صورت دهید. مردم همیشه به دنبال خدمات و محصولات برتر هستند.
  4. یک بازار اختصاصی (niche) برای محصولی رایج بوجود آورید. میتوانید محصول خود را بخاطر یک ویژگی مثل سریعتر ، بزرگتر ، کاملتر و ... بودن در بین رقبا و همکاران ، منحصر به فرد نشان دهید.
  5. چیزی به محصولات اضافه کنید. مثلا همراه با توپ فوتبال یک بلیط مسابقه و یک پیراهن ورزشی هم بدهید. یعنی یک بسته جدید ایجاد کنید.
  6. یک محصول قدیمی و خارج از بازار را با بروز رسانی و تجدید نظر ، دوباره وارد بازار کنید. ممکن است یک کتاب قدیمی و خارج از چاپ دارید که مدتهاست در بازار موجود نیست . خب میتوانید با تغییر عنوان و جلد و بروز رسانی اطلاعات، آنرا به یک محصول جدید تبدیل کنید. نکته : هرگز تلاش نکنید اثر یا نتیجه زحمات شخص یا گروهی را به نام خود ثبت کرده و از آن سود ببرید. ممکن است محصول یا کتاب یا سرویسی در حال حاضر هیچ وارث یا صاحب زنده ای ندارد و اینکه شما میتوانید با ارائه تغییراتی در آن ، کارایی یا عملکرد آن را بهینه کنید. این نمونه ها مورد نظراند.
  7. از مشتریهای فعلی خود بپرسید. از طریق e-mail یا تلفن با آنها تماس بگیرید و بپرسید دوست دارند چه محصول جدیدی را ارائه کنید؟ آنها به چه چیزی احتیاج دارند؟
  8. دو یا چند محصول را باهم تلفیق کرده و یک محصول جدید ارائه دهید. مثلا یک چمدان را با یک فلاکس همراه کنید و به افراد امکان دهید تا در چمدان خود مایعات گرم یا سرد را نیز نگهداری کنند.
  9. از بازدید کنندگان سایت خود نظر خواهی کنید. به کمک فرم های نظر خواهی و برنامه های تشویقی یا هر روش دیگری از افراد بپرسید که بیشتر انتظار دیدن چه نوع محصولاتی را در بازار دارند؟ از چه خدمات و محصولاتی را دوست داشته اند و کدام را نپسندیده اند؟
  10. برای محصولات خود بازارهای هدف جدید ایجاد کنید.مثلا اگر بطریهای پلاستیکی را به یک کارخانه تولید مشروبات گازدار می دهید حالا آنرا به کارخانجات تولید آب معدنی و شربت سازی نیز پیشنهاد کنید. البته این مثالی صنعتی است و شما میتوانید برای محصول خاص خود جواب های متعدد و بیشتری پیدا کنید.

منبع:webpro.ir


 
comment نظرات ()